Updates

The Strip, The Course, And The Parkeergarage

Doelen van vandaag: bijkomen, fiets opbouwen, koffie, boodschappen, fietsen en lopen bij de startlocatie. Wat daarna nog lukt zien we daarna wel weer.

Alles is volgens planning verlopen, behalve dat mijn fietspomp nog in het tuinschuurtje stond... Maar al snel vonden we JT’s Bicycles op the interwebz. JT gaf ons meteen wat tips over leuke fietsroutes.

Er zijn er precies twee, op alle andere routes ga je dood van de uitdroging en de tegenwind van 97 graden. Hier is iets blijkbaar al leuk als je het kunt navertellen.


Voor goed brood hadden we de Deense bakker Pedersen opgezocht. En hoewel wij ieder sneetje brood natuurlijk vergelijken met dat van de beste bakker van Amsterdam en omstreken, moeten we toch vermelden dat Chef Flemming ook weet wat goed brood is.

Daarna reden we naar Lake Las Vegas om het zwemwater te aanschouwen. Dat ging als volgt:


Toen moest ik er toch echt aan geloven: fietsen. Dat was geen pretje, alsof je onder een hoogtezon op de tacx zit terwijl iemand met een föhn van 156 pk recht in je gezicht blaast. Lekker warm.

Ik heb een deel van het parcours gefietst, dat viel reuze mee. Het stuk tussen Lake Las Vegas en Henderson is bijna vlak, en het stuk dat ik nu gefietst heb viel me alleszins mee. Het is geen Clearwater/Almere, maar het is zeker ook geen Wiesbaden/Gérardmer. Maar het parcours doet precies dat wat het moet doen: de mindere fietser die stayert uit het wiel halen.

Na het fietsen stond er nog tien keer een minuut lopen op het programma. Een aangepast programma om mijn geïrriteerde kniepees te ontzien.

Om de rest van mijzelf ook te ontzien werkte ik die minuutjes af in de parkeergarage: uit de zon, en gegarandeerd vlak. Bij het lopen merkte ik pas goed wat die warme, en extreem droge lucht met je doet; met een strot van schuurpapier greep ik na iedere minuut naar mijn bidon...

Maar het lopen zelf was lekker, en volgens Fred ging ik best snel. Oordeel zelf:


Het andere hoogtepunt van de dag was de Las Vegas Strip. De boulevard die iedereen wel een gezien heeft in een film is wanneer je er op staat nog mooier, groter, verlichter, wanstaltiger, gaver, en extremer.

Wat ons nu nog rest is slapen, vorig jaar lag ik op dag 1 om deze tijd al dik een uur te pitten. Wellicht valt de jetlag dit jaar mee.




2 opmerkingen:

  1. Ha Esther,
    Wat leuk om nu alweer volledig op de hoogte te zijn van je Las Vegas avontuur! Die vissen vinden wij ook wat te groot!
    Zet em op en we volgen jullie verslag! groetjes Betty, Elivera en Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wij vonden een wandeling in de volle zon al bijna niet te doen, je blijft drinken. Diep respect voor jou, dat je een triatlon gaat doen in Vegas. Ik weet hoe warm het daar is en hoe droog die wind is, ik herkende het fohnverhaal helemaal


    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Esther Brakenhoff Shared by WpCoderX Copyright © 2014

Mogelijk gemaakt door Blogger.