Updates

De R van Race

De allerlaatste fietstraining (uurtje) van het seizoen. Voor het laatst de fiets schoonmaken en beplakken voor de wedstrijd. Nog één keer een startnummer vastspelden...

Oh boy, het komt nu wel erg dichtbij.

‘s Avonds was de Race-briefing, in een luxueus Resort waar zondag ook de Awards Ceremony zal plaatsvinden. Het eten was er goed, maar er was geen vis. Voor een niet-vleeseter zoals ik was het dus wat karig. (Voor een niet-viseter zoals Fred was er geen enkel probleem.)

Het bleek een voorbode van de briefing; de drie R-en werden hierbij gebruikt: Rommelig, Rafelig, en Incompleet. (Die derde R is van: Regel het zelf maar...)

Paar voorbeeldjes: Het zwemparcours werd besproken door een soort René (vierde R) uit Allo Allo. Zijn Engels (kan ook Roemeens (5) geweest zijn) was onnavolgbaar.

Er werd met geen woord gesproken over de tien startnummerstickers die iedereen ontvangen had. Als ik alles gebruik kun je me zondag herkennen aan mijn dichte wielen en de sticker over mijn bril.

Wat ik echt zonde vond is dat het parcours zondag niet verkeersvrij is, terwijl dat vorig jaar in Clearwater wel zo was.
Nu schijnt dat op Hawaii (daar wordt altijd het WK op de hele Ironman gehouden) ook niet het geval te zijn, maar daar weten de inwoners wat die wedstrijd is, en zijn ze er trots op. Hier verwacht ik een drukke weg, ook al omdat het, exact tien jaar na 9/11, een druk weekend belooft te worden.

Mijn indruk is dat die briefing er niet was om de atleten een betere race te bieden, maar om de organisatie in te dekken tegen klachten en claims. Ik heb alleen maar gehoord wat ik zondag niet mag. De slecht in elkaar geflanste briefing werd omlijst met een serie bijzonder gelikte filmpjes. Hadden ze de tijd die daar in gestoken was maar eens aan de voorbereiding van de briefing besteed.

Gelukkig praat iedere atleet met andere atleten, en samen bedenken we wel wat verstandig is, en hoe we de zaken gaan Regelen. Onze eigen R.

Morgenochtend wordt het grote Rusten nog een keer onderbroken voor een rondje zwemmen in het wedstrijdwater, en het inleveren van de fiets.

Daarna is het gedaan. Daarna begint het.

De laatste R: Race...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Esther Brakenhoff Shared by WpCoderX Copyright © 2014

Mogelijk gemaakt door Blogger.