Updates

Raceday!

Het is zover! Raceday, of I-day, zoals wij het al anderhalve week noemen.

Hier kun je de wedstrijd, en vooral mijn wedstrijd, volgen:
(Lees de hele post voor een uitgebreide uitleg) 

  • De Athlete-tracker op Ironmanlive.com. Mijn startnummer is 1035.
  • Live video-uitzending Vooral de pro's komen in beeld, maar erg interessant om de sfeer te proeven.
  • Via de Twitterpagina op mijn eigen site: Fred zal hier live-berichten en links naar foto's plaatsen. Hopelijk zullen ook andere triatleten en volgers hun deskundige commentaren en virtuele aanmoedigingen leveren. Alle berichten met mijn twitternaam de_esther erin worden hier getoond.


Deze morgen zullen we vroeg opstaan (04:30 lokale tijd, 10:30 uur in Nederland). Ik eet een licht ontbijtje (paar sneetjes witbrood met jam), en rond 05:00 uur gaan we richting Clearwater. De spanning zal hoog zijn, en zo hoort het. Ik zal me weer eens slap voelen, en ook dat is prima en normaal op wedstrijddag. Het hoort bij de laatste wanhopige poging van mijn slimme onbewuste om me over te halen om niet te starten.

Maar ik zal starten, en hard ook! Dit is waar een erg goed jaar van veel trainen en wedstrijden op is uitgedraaid. Dit is het hoogtepunt, de beloning en de onvergetelijke bonus voor mij en Wouter, mijn trainer. Thanx, WWW!



Voor Wouter, voor mijn sponsors, voor mijn vaste fietsenmaker (Robert's non-profit BikeRepair), maar vooral voor mijzelf wil ik van dit WK mijn beste wedstrijd van het seizoen maken. Omdat er niets leukers is dan je beste wedstrijd te draaien.

Wouter en Robert in actie

Voor al mijn volgers heb ik hier alle beschikbare bronnen verzameld waarmee je de wedstrijd, en mijn wedstrijd, van vandaag kunt volgen.

Belangrijkste bron van informatie is natuurlijk ironmanlive.com. Daar kan je een live-uitzending van het WK volgen. Natuurlijk focust het verslag 99 procent van de tijd op de professionele triatleten, maar ook voor de niet-kenners is het leuk om te zien, zo kan je de sfeer van de wedstrijd te proeven.

Op dezelfde website staat een athlete-tracker, daarin kan je, onder het kopje last name/bib, een startnummer invullen (1035 is het belangrijkste nummer van de dag), en met F5 op je toetsenbord kan je vervolgens verversen, zodra ik met mijn chip om de enkel weer een meetpunt ben gepasseerd, ben je weer op de hoogte...

(De tracker heeft diverse opties, speel er een beetje mee, Try to break it!)

En last but not least: Twitter. Twitter was made for this! Fred, Eva, en hopelijk een aantal andere tweeps (twitterpeople) zullen mijn race (en de race in het algemeen) hier van deskundig commentaar voorzien. Fred zal verder nog proberen om tijdens de wedstrijd wat foto's te plaatsen. Klik op de linkjes in zijn twitterberichten om ze te bekijken.

Verzoek aan de tweeps: gebruik mijn twitternaam de_esther in je tweet, zo verschijnt je bericht hier.

2 opmerkingen:

  1. Ha Esther,
    Je kent mij waarschijnlijk niet, maar ik heb je via via gevonden (en ik ken Fred van het klimmen in Bussum). Ik ben zelf een beetje met triathlon aan het beginnen en vrouwen als jij zijn een enorm voorbeeld voor me! Heel veel succes vandaag, Go Girl!!
    Groet,
    Anneke de Groot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, Anneke, wat leuk dat je Esther volgt. We zijn net wakker op raceday, 4:30 uur, dus reageer ik maar ff.
    Groet uit een verwachtingsvol Clearwater.
    Fred

    BeantwoordenVerwijderen

Esther Brakenhoff Shared by WpCoderX Copyright © 2014

Mogelijk gemaakt door Blogger.