Updates

Relaxing, Running, and Roadtripping

Inmiddels heb ik mijn eerste training op dit continent gehad; gisteren een uurtje rustig gelopen in zone 0. Dwars door Typical Suburbia met hier en daar een luxe woonwijkje achter een hek. Het lopen ging niet onaardig, voor een eerste kennismaking. De airco’s hebben echter wel hun effect op ons, Fred en ik zijn verkouden. Voor Fred niet zo’n probleem, als facilitair manager moet hij de komende dagen vooral rust uitstralen. Laat dat maar aan Fred over…

Ik heb wel een beetje zorgen, als het volgende week maar over is, als het mijn trainingen maar niet in de war schopt, als het mijn slaap maar niet in de war schopt!

Het wennen aan de andere tijdzone (NL-5, vanaf zondag NL-6) gaat best goed, afgelopen nacht ruim 10 uur geslapen. Gisteren onze eerste kennismaking met shopping American style: alles is net even anders, smaakt anders en, zie het thema van gisteren: bigger is better. Spruiten ter grootte van een mandarijn, ijs in latexverf-emmers, zakken M&M’s van anderhalve kilo. Supersize me!

We zijn met onze Chevy named ‘Tank’ naar Indian Rocks Beach en Clearwater geweest. Beetje toeren in de auto hier is rustgevend, zelfs voor mij. En wie ooit bij mij in de auto heeft gezeten weet dat dat wat wil zeggen.

Iedereen rijdt automaat, en houdt zich aan de snelheid. Sneller gaat ook niet, want om de 500 meter kom je op de volgende kruising met verkeerslichten. De wegen liggen hier in een perfect kruiswoordpuzzelpatroon.

In Indian Rocks Beach wandelden we eerst naar de Golf van Mexico. Conclusie: wit strand met water tot aan de horizon. Een soort Noordzee met witter zand en iets lichter gekleurd water. (Zoals de dichter Gerrit Kouwenaar al zei: “Er is geen elders waar het anders is”.) Daarna hebben we in de sportsbar (waar alcohol nog sport is) van Crabby Bill’s wat gedronken.

Tank bracht ons vervolgens naar de start aan Pier 60 in Clearwater, een prachtige plek. De bruggen zijn wel enigszins intimiderend, ik moet nog even een manier verzinnen om  te ontkennen dat ik daar vier keer tegenop moet fietsen. En als dat gelukt is moet ik die vier keer lopen ook nog wegwerken. Ach, het is nog ruim een week. Voorlopig houd ik mezelf voor dat ik een heel jaar erg goed getraind heb.

1 opmerking:

  1. Hoi Esther, ik volg je in je grappige verslagjes, leuk om je ervaringen te lezen.
    Groet, GudulA

    BeantwoordenVerwijderen

Esther Brakenhoff Shared by WpCoderX Copyright © 2014

Mogelijk gemaakt door Blogger.