Updates

De realiteit is hard...

... en koud! Ik ben nu een week terug in Nederland en ik kan me al bijna niet meer herinneren hoe aangenaam warm en relaxed het leven was in de USA. Vanaf de dag van thuiskomst heb ik handschoenen aan en een muts op, ook binnen. En iedereen loopt hier rond alsof dat de normaalste zaak van de wereld is?! Hallo! het kan ook echt anders hoor..

Maar ja, zoals ik al vreesde is de realiteit hard; ook ik moest weer gewoon 'aan het werk'.

Desondanks heb ik ook een leuke week gehad. Ouders, vrienden, collega's, allemaal zijn ze zó enthousiast over mijn wedstrijd, over mijn twaalfde plek. Echt hartverwarmend om te horen hoe iedereen heeft meegeleefd.
Overal mocht ik mijn verhaal weer vertelllen, kreeg ik allerlei vragen op me afgevuurd over mijn ervaringen in de race, maar ook in de US. Grappig is dat, dat mensen, ondanks dat ze de website gelezen en bekeken hebbenis, toch nog live het verhaal willen horen. Zal wel te maken hebben met non-verbale signalen, de energie die gevoeld wordt, en vooral met interactie.

Nou ik heb wat kunnen overbrengen deze week, heerlijk om steeds de wedstrijd en alles wat ik toen gevoeld en gedacht heb weer te kunnen vertellen en beleven.

Qua trainen heb ik verder weinig uitgevoerd, Wouter (Wierenga - coach) vroeg begin van de week wel of ik behoefte had aan een schema, waarop ik volmondig Ja antwoordde. Die zou ik dan krijgen maar pas de komende week, deze afgelopen week mocht ik het nog even zelf bedenken en bepalen. Normaalgesproken is dat reden voor onrust, maar in dit geval was dat eigenlijk toch best prettig.

In mijn hoofd heerst wel de gedachte dat ik graag de vorm vasthoud die ik heb, dat ik linea recta door wil, hup naar het volgende doel. Maar ook ik weet dat na een lange periode van pushen en focus het ontzettend belangrijk is om die gedrevenheid even te laten voor wat het is, en met volle teugen te genieten van wat je gepresteerd hebt. Dus... heb ik echt genoten deze week, ondanks de kou, de handschoenen, de lange broek op fiets, het werkende leven...

Ondanks de realiteit dus. Maar ik realiseer me nu ook dat mijn WK-avontuur realiteit is, een realiteit die ik lekker de ruimte geef.

Tot slot nog een aantal wedstrijdfoto's die ik besteld heb bij de organisatie.



Made with Slideshow Embed Tool

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Esther Brakenhoff Shared by WpCoderX Copyright © 2014

Mogelijk gemaakt door Blogger.