Updates

Wedstrijd- en Stratosphere

Gisteravond hebben we in de avondzon (het was al lekker afgekoeld tot zo'n 36 graden) wat foto's geschoten van mij in mijn 'nieuwe' wedstrijdpakje.
Zonder de namen op dit pakje was ik hier niet geweest. Het geeft me een heel bijzonder gevoel dat mensen mij deze ervaring gunnen.

Ik wil Molemann Mental Health (mijn werkgever), Countvision, 123inkt dan ook hartelijk bedanken voor hun steun en vertrouwen. Dat er ook nog een bakkertje met mij meegaat tijdens de wedstrijd vind ik natuurlijk helemaal geweldig.

Vanaf vandaag (donderdag) gaat het echt beginnen. Om negen uur gaat de atletenregistratie open, en kan je door de enorme Expo struinen langs alle stands met mooie, dure triathlonmaterialen. En natuurlijk de mechandise van Ironman zelf.

We zijn er bijtijds, om kwart over negen is het nog heerlijk rustig op het terrein. De registratie is binnen tien minuten gepiept, inclusief ontvangst van startbescheiden en de memorabilia (duur woord voor prullaria) die altijd weggegeven worden.

Alleen het t-shirt van de wedstrijd is nog niet beschikbaar. Morgen of anders zaterdag kan ik nog terecht om alsnog het shirt op te halen. Niet heel handig helaas, het Expo-terrein ligt bij Transition2/Finish en eigenlijk hoef ik daar niet meer heen.

Zaterdag dus nog maar een laatste (kleine) zwemtraining, beetje poedelen lijkt me een heerlijk alternatief voor een laatste loopje.


(Zie je de slideshow hieronder niet? Klik hier voor de foto's.)

T2/Finish ligt bij een groot complex met een aantal zwembaden, recreatief en wedstrijd, binnen en buiten. Binnen kan je squashen, klimmen, fitness, huppelen op muziek, en vast nog andere dingen die ik niet heb gezien.
Zondag is het hele complex gesloten vanwege de Ironman, zodat alle atleten zich na de race ongestoord kunnen douchen en opfrissen. Dit is wel iets beter geregeld dan vorig jaar in Clearwater, daar was slechts een enkele stranddouche in de buitenlucht.

Nadat ik mijn spullen had opgehaald stond er nog een zwemtraining op het programma. In het zwembad lag de gemiddelde snelheid een stuk hoger dan eerder deze week, het wemelde plots van de triatleten. Maar er werd ook gekletst en het WK ConcurrentieBeloeren was ook al begonnen.

Naast mij in de baan zwom een Duitse dame, bleek in mijn categorie te zitten, ze was ook al twee keer naar Hawaii geweest, maar ze was nu voor het eerst op het WK 70.3. Ook zij zag op tegen de omstandigheden op het parcours, zowel het fietsdeel als het loopdeel. Maar - zo stelden we elkaar gerust - iedereen heeft dezelfde omstandigheden, duzzz...

Mijn zwemtraining was niet iets om over naar huis te schrijven; ik heb hem iets ingekort om mezelf niet onnodig te pijnigen. (Ook ik draai de gaskraan al behoorlijk dicht in de aanloop naar zondag.) Ik heb wel vertrouwen dat het zwemmen zondag goed zal gaan.

Het grootste vraagteken blijft het lopen, maar dat weten we nu wel.

We hebben per auto nog even het loopparcours bekeken. Veel atleten deden dat in een loopje, maar het is beter dat ik dat zondag pas in de wedstrijd doe.

Onderweg naar het hotel zijn we nog even langsgewipt bij de International Market, erg grappig om blauwe en roze muisjes in de schap te zien staan. Fred had zijn eigen favoriet...

Bij thuiskomst volgde het verplichte chillen. Een serieuze zaak, zoals dat gebruikelijk is in de dagen voor de race. Uitgerust zal ik in ieder geval wel zijn. Als de juiste scherpte er ook is, dan komt het vast goed.

‘s Avonds hebben we met Mark en Marco heerlijk gegeten in een sushi-restaurant. En we hebben de Stratosphere-Tower bezocht. Heerlijk in een barretje wat gedronken en gelachen om de ‘stoere’ mannen die bovenop die toren in de belachelijkste kermisattracties stapten, om daar met wite gezichtjes en trillende benen weer uit te komen. (Foto's van de angstige gezichten volgen...)

Ik doe daar natuurlijk niet aan mee. Zelfkennis is tenslotte de sleutel tot succes...

Als voorproefje twee youtube-filmpjes:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Esther Brakenhoff Shared by WpCoderX Copyright © 2014

Mogelijk gemaakt door Blogger.